.

.

wtorek, 19 maja 2015

Protokoły mędrców Syjonu - PROTOKÓŁ XVI


UNIESZKODLIWIENIE UNIWERSYTETÓW

1. Aby zniszczyć wszelkie siły zbrojne, oprócz naszej, unieszkodliwimy pierwszy stopień zbiorowości, czyli UNIWERSYTETY, przekształciwszy je w kierunku nowym. DYREKCJE ICH I PROFESOROWIE BĘDĄ PRZYGOTOWYWANI DO ZAWODU SWEGO PRZY POMOCY TAJNYCH SZCZEGÓŁOWYCH PROGRAMÓW DZIAŁANIA, OD KTÓRYCH NIE BĘDĄ MOGLI ODSTĘPOWAĆ BEZKARNIE. PROFESOROWIE MIANOWANI BĘDĄ ZE SZCZEGÓLNĄ UWAGĄ I W ZUPEŁNOŚCI ZALEŻNI OD RZĄDU.

2. Z programu wykładów wykluczymy prawo państwowe, jak i wszystko co dotyczy spraw politycznych, Nauki te będą wykładane niewielu dziesiątkom osób, wybranych z liczby wtajemniczonych dzięki wybitnym zdolnościom. UNIWERSYTETY NIE POWINNY WYPUSZCZAĆ ZE SWOICH MURÓW MŁOKOSÓW SMAŻĄCYCH KONSTYTUCYJNE PLANY, JAKBY KOMEDIE ALBO TRAGEDIE, I ZAJMUJĄCYCH SIĘ SPRAWAMI POLITYCZNYMI, O KTÓRYCH NAWET OJCOWIE ICH NIE MIELI NIGDY NAJMNIEJSZEGO POJĘCIA.

3. Niewłaściwie skierowane wtajemniczenie znacznej liczby osób w sprawy polityczne wytwarza utopistów i złych poddanych, jak to sami możecie sprawdzić na przykładzie ogólnego wychowania GOJÓW w tym kierunku. Dla nas było konieczne wprowadzenie do ich wychowania tych wszystkich zasad, które tak świetnie poderwały ich ustrój. Kiedy obejmiemy władzę, wówczas usuniemy z wychowania wszelkie przedmioty, wywołujące zamęt i uczynimy z młodzieży posłuszne dzieci władzy, przywiązane do rządzącego, jako punktu oparcia i nadziei pokoju.

ZMIENIMY HISTORIĘ

ZASTĄPIENIE KLASYCYZMU

4. Klasycyzm oraz wszelkie studia nad historią starożytną, zawierającą więcej złych, niż dobrych przykładów, zastąpimy przez studia nad programem przyszłości. Wykreślimy z pamięci ludzi wszystkie fakty z wieków minionych, niepożądane dla nas, pozostawiając tylko te, które uwydatniają wszelkie pomyłki rządów GOJÓW. Nauka życia praktycznego, ustroju obowiązującego, stosunków wzajemnych miedzy ludźmi, unikania złych przykładów egoistycznych, siejących zarazę zła oraz wszelkie podobne kwestie o charakterze wychowawczym będą stały na czele programu wykładów, ułożonego według specjalnego planu dla każdego. Nauczanie w żadnym razie nie będzie uogólniane. Podobne postawienie sprawy jest szczególnie ważne.

WYCHOWANIE I STAN

5. Każdy stan społeczny winien być wychowany w ścisłym rozgraniczeniu odpowiednio do pracy i przeznaczenia. .GENIUSZE PRZYPADKOWE ZAWSZE UMIAŁY I BĘDĄ UMIAŁY WŚLIZGNĄĆ SIĘ DO INNYCH STANÓW. ZUPEŁNYM SZALEŃSTWEM BYŁOBY DLA TYCH WYPADKÓW NIELICZNYCH POZWALAĆ WCHODZIĆ DO SZEREGÓW CUDZYCH LUDZIOM BEZ ZDOLNOŚCI, ODBIERAJĄC STANOWISKA OSOBOM ODPOWIEDNIM Z POCHODZENIA I ZAJĘCIA. WIECIE SAMI JAKIE TO DAŁO WYNIKI „GOJOM”, KTÓRZY DOPUSZCZALI DO PODOBNIE JASKRAWEGO NONSENSU.

REKLAMOWANIE RZĄDÓW WŁADCY W SZKOŁACH

6. Chcąc żeby władca zajął pewne miejsce w sercach i umysłach poddanych, należy w czasie działalności jego prowadzić w szkołach i na placach publicznych wykłady o dziełach jego, znaczeniu i wszystkich dobroczynnych zapoczątkowaniach.

7. Zniesiemy wszystkie nauczanie wolne. Młodzież ucząca się będzie miała prawo zbierania się wraz z rodzicami z zakładach naukowych niby w klubach. W czasie zebrań tych w dni świąteczne, profesorowie będą miewali odczyty rzekomo wolne, na temat stosunków ludzkich, o zasadach przykładu, o represjach, powstających na tle nieświadomości stosunków, wreszcie o filozofii nowych teorii, nieujawnionych jeszcze światu. Teorie te podniesiemy do znaczenia dogmatów wiary, jako stanowiące stopień przejściowy do niej. Przedstawiwszy program działań naszych w teraźniejszości i przyszłości, przeczytam wam podstawy tych teorii.

NIEPODLEGŁOŚĆ MYŚLI

8. Wiedząc dzięki doświadczeniu wielu wieków, ze ludzie żyją i powodują się ideami, że idee te są wchłaniane za pośrednictwem wychowania, dawanego z jednakowym powodzeniem ludziom wszelkiego wieku, naturalnie przy użyciu odmiennych systemów, połkniemy i skonfiskujemy na korzyść naszą ostatnie przejawy niepodległości myśli, które już od dawna zwracamy w kierunku potrzebnych nam spraw i idei. System skracania myśli jest już czynny w formie ukrócenia tak zwanego SYSTEMU NAUKI POGLĄDOWEJ, mającej zmienić GOJÓW w bezmyślne, ulegle zwierzęta potrzebujące metody poglądowej, by nauczyć się czegoś… Jeden z najlepszych agentów naszych we Francji, a mianowicie Burżuazja, ogłosiła już nowy program wychowania poglądowego.