.

.

wtorek, 26 maja 2015

Protokoły mędrców Syjonu - PROTOKÓŁ XX


PROGRAM FINANSOWY

1. Dziś zajmiemy się programem finansowym, który umieściłem na końcu referatu mego, jako najtrudniejszy, ostateczny i zdecydowany punkt planów naszych. Zaczynając referat przypominam wam to, co wzmiankowałem wcześniej, że o wyniku ogólnym działań decyduje sprawa cyfr.

2. Z chwilą objęcia władzy rząd nasz despotyczny będzie, w myśl samozachowawczej zasady, unikał zbyt wielkiego obciążenia mas podatkami, nie zapominając o swej roli ojca i opiekuna, ponieważ jednak organizacja państwa pociąga znaczne koszty, niezbędne jest posiadać odpowiednie fundusze. Dlatego też należy ze szczególną skrupulatnością opracować sprawę równowagi pod tym względem.

PODATEK POSTĘPOWY

3. Rząd nasz, przy którym król będzie cieszył się fikcją legalnego posiadania wszystkiego znajdującego się w państwie (co łatwo można wprowadzić w czyn) ma prawo do uciekania się do uprawnionej konfiskaty wszystkich sum, a to w celu regulowania ich obrotu w państwie. Wynika stad, ze pobieranie podatków najlepiej zacząć od podatku postępowego od własności. W ten sposób podatki będą opłacane bez zbytniego obciążenia lub rujnowania, jako procent odpowiedni od majątku. Bogacze winni rozumieć, ze obowiązkiem ich jest oddawać cześć swego nadmiaru na użytek państwa, bowiem państwo to gwarantuje im pewność władania majątkiem pozostałym oraz zyski uczciwe. Mówię uczciwe, gdyż kontrola nad majątkami uniemożliwi grabieże uprawnione.

4. Powyższa reforma społeczna musi iść z góry, gdyż przyszedł juz na nią czas i niezbędna jest jako gwarancja pokoju.

ZNISZCZYMY KAPITAŁ

5. Podatek pobierany od nędzarza jest nasieniem rewolucji i szkodzi państwu, tracącemu wielkie w pogoni za małym. Niezależnie od tego podatku, obciążające kapitalistów zmniejszą wzrost bogactwa w rękach prywatnych, w których obecnie skoncentrowaliśmy je jako przeciwwagę rządowej siły GOJÓW - finansów państwa.

6. Podatek zwiększany procentowo w stosunku do kapitału, da znacznie większy dochód niż obecnie z korzyścią dla nas jedynie z tego powodu, że wzburzają umysły i niezadowolenie między GOJAMI.

7. Siła, o którą oprze się król nasz polega na równowadze i gwarancji pokoju; dla utrzymywania ich kapitaliści muszą odstąpić coś ze swych dochodów, aby zapewnić bezpieczeństwo działania maszynie państwowej. Potrzeby państwa winni pokrywać ci, dla których nie jest to ciężarem i którzy mają co dać.

8. Środek ten wypełni nienawiść biedaka do bogacza, w którym biedak będzie widział niezbędną podporę finansową państwa, budowniczego pomyślności i pokoju, bowiem zrozumie, że bogacze dostarczają środków niezbędnych dla osiągnięcia tego.

9. Żeby płatnicy inteligentni nie czuli się zbyt pokrzywdzeni przez opłaty nowe, będą otrzymywali dokładne sprawozdania co do dysponowania nimi. Wyjątek w tym względzie będą stanowiły sumy przeznaczone na pokrycie potrzeb tronu i administracji.

10. Panujący nie będzie posiadał własnego majątku, bowiem wszystko, co jest w państwie stanowi jego własność. W przeciwnym razie powstałaby sprzeczność: posiadanie funduszów osobistych: pociągnęłoby za sobą skasowanie prawa do własności powszechnej.

11. Krewni panującego, prócz następców utrzymywanych kosztem państwa, będą zajmowali stanowiska urzędników państwowych lub pracowali, aby zyskać prawo własności; przywileje krwi królewskiej nie powinny służyć do rozkładania skarbu państwa.

POBORY POSTĘPOWE

12. Akty kupna i sprzedaży, otrzymywanie pieniędzy, spadków, będą obciążone podatkiem w markach. Nieujawnienie bezwarunkowo imiennie własności pieniężnej lub wszelakiej innej transakcji, obciąży poprzedniego posiadacza opłatą części odpowiedniego podatku za czas od dokonania transakcji do chwili wykrycia, że nie była zameldowana. Dokumenty cedujące, winny być co tydzień składane w miejscowej kasie rządowej ze wskazaniem imienia, nazwiska, miejsca stałego zamieszkania byłego i nowego posiadacza. System cedowania imiennego winien być stosowany począwszy od określonej sumy poborów, wyższej niż zwykłe koszty kupna. Za sprzedaż rzeczy niezbędnych pobierany będzie podatek w stemplach, wynoszący określony procent od wartości towaru.

13. A teraz policzcie ilokrotnie podatki takie pokryją dochody państw GOJÓW!

POWODUJEMY KRYZYSY

KASY FUNDUSZÓW PAŃSTWA

14. Kasa funduszów państwa będzie zawierała określony zapas gotowizny, sumy zaś, przewyższające ten zapas, winny być zwracane do obiegu. Z sum tych będą organizowane roboty publiczne. Inicjatywa robót takich, wpływa ze źródeł urzędowych przywiąże klasę pracującą do interesów państwa i do władców. Część sum tych będzie również na nagrody za wynalazczość i produktywność.

15. W żadnym razie nie należy zatrzymywać gotówki w kasach ponad ową ilość określoną, obliczoną hojnie, bowiem pieniądz powinien być w obrocie, wszelki zaś zastój w tym kierunku odbija się zgubnie na biegu spraw mechanizmu państwowego, dla którego pieniądz stanowi rodzaj smaru: przerwa w stosowaniu smaru może zatrzymać bieg prawidłowy mechanizmu.

16. Zastąpienie części monety obiegowej papierami procentowymi wywołało właśnie zastój podobny. Skutki tego są już dziś dostateczne widoczne.

SPRAWOZDANIA

17. Biuro sprawozdawcze będzie również przez nas zorganizowane. Władca nasz będzie mógł znaleźć tam w każdej chwili sprawozdanie szczegółowe z przychodu i rozchodu państwa z wyjątkiem za miesiąc bieżący, jeszcze nie zestawionego.

18. Jedyną osobą, która nie będzie miała przyczyny do grabienia kas państwowych będzie właściciel ich, a nasz władca, dlatego też jego kontrola usunie możność zmarnowania lub roztrwonienia funduszów.

STOSOWANIE REPREZENTACJI

19. Wszelka reprezentacja dla etykiety będzie skasowana, jako odbierająca władcy cenny czas, potrzebny mu do kontrolowania i obmyślania. Wówczas potęga władcy nie będzie się rozdrabniała na faworytów otaczających tron dla dodania mu blasku i wspaniałości i przywiązujących wagę jedynie do spraw własnych, nie zaś do interesów państwowych.

ZASTÓJ KAPITAŁÓW

20. Przesilenie ekonomiczne wywołaliśmy u GOJÓW przez wycofanie pieniędzy z obiegu. Wielkie kapitały powstawały w zastoju i wypompowały pieniądze z państw, które zmuszone bywały do zwrócenia się po pożyczki do tych kapitałów. Pożyczki te obciążały procentami finanse państwa, oddały je kapitałom we władanie pańszczyźniane. Koncentracja przemysłu w rękach kapitalistów, którzy zagarnęli cały przemysł ludowy, wyssała z ludu, a tym samym i z państwa wszelkie soki.

EMISJA PIENIĘDZY

21. Obecnie emitowanie pieniędzy nie odpowiada zapotrzebowaniu, to też nie może zaspokoić wszystkich potrzeb. Emisje pieniędzy powinny być zastosowane do przyrostu ludności, przy czym dzieci od dnia przyjścia na świat powinny być również wliczane. Skontrolowanie emisji jest sprawą zasadniczą dla całego świata.

WALUTA ZŁOTA

22. WIECIE O TYM ŻE WALUTA ZŁOTA BYŁA ZGUBNĄ DLA PAŃSTW, KTÓRE JĄ WPROWADZIŁY, ALBOWIEM NIE MOGŁA ZASPOKOIĆ POPYTU NA PIENIĄDZE TAK BARDZO, ŻE WYCOFALIŚMY ILE BYŁO MOŻLIWE, ZŁOTO Z OBIEGU.

BANKRUCTWO PAŃSTW GOJÓW

WALUTA OPARTA NA WARTOŚCI SIŁY ROBOCZEJ

23. U nas powinna być wprowadzona waluta oparta na wartości roboczej. Może być sobie na przykład papierowa albo drewniana. Dokonamy emisji według potrzeb normalnych, każdego poddanego, powiększając emisję w stosunku do ilości urodzeń, zmniejszając
zaś odpowiednio do śmiertelności.

24. Obliczeniami będzie zarządzał każdy departament (jednostka administracyjna francuska), każdy okręg.

BUDŻET

25. By uniknąć opóźnienia w asygnowaniu pieniędzy na potrzeby państwa, dekret władzy będzie określał wysokość wypłaty: sposób ten usunie protektorat rządu nad jednymi instytucjami ze szkodą dla innych.

26. Budżety dochodów i wydatków będą prowadzone równolegle, by jeden nie zaciemniał drugiego.

27. Projektowane przez nas reformy zasad oraz instytucji finansowych GOJÓW przyobleczemy w takie kształty, że nie zatrwożą nikogo. Wykażemy niezbędność reform z powodu tego homerycznego nieporządku, do którego doszedł nieład finansowy u GOJÓW. Nieład ten jak to wskażemy, polega na tym, że po pierwsze - GOJE zaczynają od naznaczenia budżetu zwykłego, który z roku na rok wzrasta, a którego wrzyczyną jest to, że budżet ten, zachowany jest przez pół roku, potem żądany jest budżet uzupełniający, którym szafują przez trzy miesiące, następnie budżet podatkowy, wszystko zaś kończy się budżetem likwidacyjnym. Ponieważ zaś budżet na rok następny obliczany bywa odpowiednio do sumy ogólnej budżetu poprzedniego, przeto corocznie odejście od normy wynosi 50 %. Wskutek tego budżet roczny potraja się w ciągu 10 lat. Dzięki temu stanowi rzeczy, tolerowanemu przez państwa GOJÓW, kasy ich opustoszały. Okres pożyczek, który nastąpił bezpośrednio potem, dokonał reszty i doprowadził wszystkie państwa GOJÓW do bankructwa.

28. Rozumiecie dobrze, że tego typu ekonomiczne układy, których nauczyliśmy GOJÓW, nie mogą być zastosowana u nas.

POŻYCZKI PAŃSTWOWE

29. Każda pożyczka dowodzi niemocy państwa oraz niezrozumienia spraw państwowych. Pożyczki, niby miecz Damoklesa, wiszą nad głowami władców, którzy zamiast czerpać z kieszeni poddanych przy pomocy podatników chwilowych, idą prosić naszych bankierów o jałmużnę. Pożyczki zewnętrzne są to pijawki, których nie ma możności odjęcia od ciała państwowego, dopóki same nie odpadną lub też państwo ich nie zrzuci. Państwa GOJÓW nie tylko nie zrzucają ich, lecz nawet przystawiają ciągle, to też muszą zginąć wskutek dobrowolnej utraty krwi.

TYRANIA LICHWY

30. Czyż pożyczka, a zwłaszcza zewnętrzna, jest właściwie czym innym? Pożyczka jest to wystawienie przez państwo weksli, stanowiących zobowiązanie procentowe odpowiednie do sumy kapitału pożyczkowego. Jeżeli pożyczka jest na 5% to w ciągu dwudziestu lat państwo wypłaci sumę procentową równą sumie pożyczki, w ciągu 40 lat podwójną, w ciągu 60 lat potrójną, a dług pozostanie długiem.

31. Z obrachunku powyższego staje się widoczne, że przy formie podatku pogłównego państwo odbiera biedakom ostatnie grosze, by móc zaspokoić bogaczy cudzoziemskich, od których pożyczyło pieniądze, zamiast zebrać te grosze na potrzeby swoje bez płacenia procentów.

32. Dopóki pożyczki były tylko wewnętrzne, GOJE przenosili pieniądze z kieszeni biedaków do kas kapitalistów. Z chwilą kiedy przepłaciliśmy osobę odpowiednią, żeby przenieść pożyczki na grunt zewnętrzny, wówczas zasoby wszystkich państw popłynęły do kas naszych i wszyscy GOJE zaczęli nam płacić haracz poddańczy.

33. Lekkomyślność GOJÓW panujących w stosunku do spraw państwa, sprzedajność ministrów lub ignorancja w zakresie spraw finansowych innych osób, stojących u steru, spowodowały zadłużenia państw w kasach naszych zobowiązaniami, niemożliwymi do spłacenia. Ale ileż to pracy i pieniędzy kosztowało nas!

SERIE JEDNOPROCENTOWE

34. Do zastoju gotówki nie dopuścimy, nie będzie też państwowych papierów procentowych, prócz serii jednoprocentowych. Nie chcemy, żeby płacenie procentów oddawało potęgę państwa do wyssania pijawkom. Prawo emisji papierów procentowych będzie przysługiwało jedynie towarzystwom przemysłowym, którym nie trudno będzie z zysków pokrywać procenty. Państwo z pieniędzy pożyczonych nie ma dochodów, bowiem zużywa pożyczki na wydatki, nie zaś wszystkie operacje.

PAPIERY PRZEMYSŁOWE

35. Papiery przemysłowe będą kupowane również i przez państwo, które zamiast płacić, jak obecnie daninę od pożyczek stanie się z wyrachowania wierzycielem. Sposób ten usunie zastój pieniędzy, pasożytnictwo i lenistwo, pożyteczne dla nas u GOJÓW niezależnych, lecz niepożądane w sferze objętej rządami naszymi.

36. Jakaż to jaskrawa niedomyślność ze strony zwierzęcych umysłów GOJÓW, która znajduje wyraz w tym, ze pożyczając od nas na procent nie zrozumieli iż tą samą sumę z dodatkiem procentów będą czerpali z własnych kieszeni państwowych, by uregulować wierzytelności nasze. Cóż było prostszego nad wzięcie pieniędzy potrzebnych wprost od własnych poddanych?

37. Jednocześnie dowodzi to genialności naszego umysłu wybranego, bowiem umieliśmy przedstawić sprawę pożyczek w sposób taki, że GOJE upatrzyli w nich nawet korzyść własną.

38. Nasze konta, gdy je przedstawimy kiedy nadejdzie czas właściwy, w świetle wieków doświadczenia zdobytych poprzez eksperymenty na państwach GOJÓW, będą wyróżniały się jasnością, zwięzłością, a także od razu widoczne będą wszystkim ludziom zalety naszych innowacji. Położą kres tym nadużyciom, które zawdzięczamy naszemu panowaniu nad GOJAMI, lecz których nie dopuścimy w naszym królestwie.

39. System obrachunków zorganizujmy w sposób taki, że ani władca, ani najmniejszy z urzędników nie będzie w stanie wydąć najmniejszej kwoty bez naruszenia równowagi tego, na co była przeznaczona lub użyć jej inaczej, niż to wskaże określony plan działania.

40. Rządzić bez planu określonego jest rzeczą niemożliwą. Krocząc drogą określoną, lecz z zasobami nieokreślonymi, giną bohaterowie.

WŁADCY GOJÓW. FAWORYCI

41. Władcy GOJÓW usunięci zgodnie z radami naszymi od prac państwowych dla zajęcia się przyjęciami, etykietą, uciechami, służyli za parawan rządom naszym. Sprawozdania faworytów, zastępujących swych panów w dziedzinie spraw, układane były przez naszych agentów i zaspakajały za każdym razem umysły krótkowzroczne obietnicami, że przewidywane są w przyszłości oszczędności i ulepszenia. Z jakiegoż źródła oszczędności? Z podatków nowych? Mogli zapytać, lecz nie zapytali czytając nasze sprawozdania i projekty.

42. Wiecie do czego doprowadziła ich podobna obojętność, do jakiego rozstroju finansowego, pomimo bezwzględnej zadziwiającej pracowitości ich ludów.